VW modeller.

Viser 25 indlæg - 26 til 50 (af 128 i alt)
  • Forfatter
    Indlæg
  • #18947
    Anonym
    Inactive

    For en del år tilbage, så jeg tilfældigt denne VW kassevogn stå i vindueskarmen i et udstillingslokale hos en VW forhandler/værksted
    i St.Heddinge på Sjælland. Jeg fik overtalt mine svigerforældre
    til at forsøge at overtale VW forhandleren til at afstå modellen,
    hvilket han gjorde for et par hundrede kroner, historien til den kender jeg ikke, men ved en søgning på nettet, kunne jeg se, der var forsøgt solgt en magen til på QXL.dk, startpris 500,-men den blev ikke solgt.
    Igennem annoncen på qxl fik jeg oplyst at det er en Minichamp model,
    begrænset udgave på 528 stk, der er godt med decaler på, men en sjov
    ting da Danmark fmtl ikke er det store afsætningsland for reklame-
    firmabiler, men det bragte mig tilbage til fortidens Tekno biler
    af sammen, men dog mindre slags.

    #18952
    Flemming Rasch
    Participant

    Hej Teknoib
    De findes i 2 udgaver den som du har og i en uden decaler på front og dem der sidder øverst på siden. Jeg har begge udgaver.
    Der er også en Carlsberg udgave af samme bil den har jeg også men billeder må vente til en anden gang da den ligger på lager i en af mine mange kasser med modelbiler 😉
    Jeg fandt denne her VW T3 hos OD Toys Den er fra Premium ClassiXXXs
    Den er i 1:43

    #18972
    Anonym
    Inactive

    hej
    super, tak for oplysningen, jeg var ikke klar over at der fandtes
    andre, men jeg kan da kigge efter minichamp, jeg har også en
    pickup uden reklamer, den fandt jeg så sært et sted som på
    et nedlagt koldkrigsfort ved Rødvig på Sjælland i souvenir boden.
    Jeg synes de er en anelse for store for mig, den model jeg viste
    er lidt mere “mig” idet den har en lidt gammelt look

    #18978
    Flemming Rasch
    Participant

    Hej Teknoib Den du har og dem jeg har er også i 1:43 😉

    #19493

    Hej alle.
    Her vil jeg vise et projekt som jeg har samlet lidt dele til, nemlig en VW Herbie som jeg synes mangler i min samling af VWer. Alle de dele jeg mangler, skal på et tidspunkt bestilles ved Peter. Den grønne og røde på billederne har været en Herbie, og der fra kan jeg tage interiøret med rat, chaføren og bagsædepassageren. Karosse og bund er i meget bedre stand på den VW uden maling, og fjedre og hjul er ikke nær så slidt, så det bliver brugt. Ruder bliver jeg nok nød til at lave selv, da dem i den grønne og røde har flere revner og mange ridser. Der skal jo være et åbent vindue i højre dør, til ham manden som skal hænge ud af vinduet.

    https://www.dropbox.com/sh/df4mg8kr0c8fuf7/oaYBBs0KQs

    PS. Jeg skal også ha købt den rigtige råhvide farve til den, er der nogen som har favekoden? Så vil det være en stor hjælp.
    På forhånd mange tak for hjælpen.

    MVH Kim B S.

    #19499

    Hej Kim BS :
    Prøv at søg på Herbie — prøv at søg på IMDb — Det er en side med stort set alle film. Bla også Herbie. Siden er på engelsk… uanset hvilken film man søger på der så kommer histeorie, medvirkende, bagmændene, og dem der betalte, hvad indtjæningen var og filmens historie. Meget interessant side faktisk…
    HERBIE er i VW original farven — PEARL WHITE L87 — Og det er ikke perlemor efekt, men hvid knækket med grå eller modehvid.
    Tekno modellen har rødt interiør to hvide reisler raser køre med blå hjelme indv, og sort rat. ( I virkeligheden har bilen styrt bøjle, og alt indv. er malet i en lysegrå ikke refelkterende farve)
    Som min skitse viser er den originale rude på Tekno bilerne udskåret precis til rude hullet i bilen — det skraverede — (( det er en måde at spotte fuskere på. Delen under vindues rammen kan være knækket af, men med en lup kan man se om det er knækket, eller skåret af, og om kanterne er klare som de skal være, eller matte hele vejen rundt ))
    Til alm. oplysning : Jeg har desvære endnu ikke kunnet få entydige beviser for at Herbie modellen kom med kapsel-plastik hjul, og Tekno navnet i bunden. Jeg søger stadig oplysninger om det. Vis modellen kom med hjulkapsler og Tekno navnet i bunden, har det dog kun været pr. 24 December 1968 i New York.
    mvh.
    Hans Jørgen
    PS: Hotwheels er just kommet med en ny — 2014 — meget ny forstås 🙂 med godkendelse fra VW og fra Disney… men den er jo med oval bagrude – :-0 tusk tusk

    #19521

    Hej Hans Jørgen.
    Mange tak for svaret. Du har ret i at det virker underligt med lille bagrude i en Herbie, man kan så sige at Tekno-modellen heller ikke er helt rigtig, da den er med de små baglykter, fordi Tekno-modellen er en årgang 1960, hvor den oprindelige Herbie var en årgang 1963 med amrikaner-kofangere. Der er dog blevet brugt lidt forskellige årgange til Herbie, i de forskellige Herbie-film.

    Jeg har flere gange været til Træf i Aalestrup, og et par gange har jeg mødt Bovler Tage, ham fra Zulu djævle-ræs. han har en meget fin VW 1300, fra 1966, som kan ses her under.

    https://www.dropbox.com/sh/s3lq1o7o2bxa6su/ZV-U3jvmU_#/

    MVH Kim B S.

    #19522

    Hej igen.
    Og nu vi er igang med Herbie og Bovler Tage, så fandt jeg et billede af Bovler Tage med en VW Herbie, billede nr, 3 fra oven, på siden her under.

    http://www.motorsporten.dk/news.asp?aID=36544

    MVH Kim B S.

    #19527

    Hej KimBS :
    Tja, der er brugt ialt omkr. 100 VW bobler til alle film, shows og parader som Herbie. Af dem kendes der i dag omkr. 50, og af dem er der kun 4 stk. fra den første film. Jeg har nu kun set een herbie hvor det var en oval, der havde fået stor bagrude. Man kan se det på forruden der er mindre og mere buet i øverste hjørner. Det sker man ser bobler fra efter 1965, med buet forrude, og skrå trækrude sprodser i dørene, men det er ikke så tit. Jeg har endnu ikke se de har brugt en boble med tvangs udluftning ved forruden, eller ved bagside ruderne. Men har de hentet biler i Brazilien så er de korrekte for så vit. Det er 1958 – 1964 karrosserier de brugte der, lige til den sidste i dette årtusinde. Alså helt flad forrude og alle de øvrige ruder små, og med lodret trækrude sprodse.
    Hilsen
    Hans Jørgen
    http://lovebugfans.net/faq.htm

    #19536

    Hej Hans Jørgen.
    Jeg surfede lidt rundt inde på den side du har lagt link til.
    Hvis du bruger linket her under og skrolder et stykke ned af siden, er der faktisk et billede af en tidlig Tekno Herbie, med de hvide hjul med blanke hjulkapsler.

    http://lovebugfans.net/collectibles.htm

    MVH Kim B S.

    #19540

    Hej Kim BS :
    Jep… Den har jeg set for 8+ år siden… Jeg har ikke kunne få bevis for at den er ægte. Hjulene se fine ud, som det til dels ville være forventet for plastik hjul. Men de buer ind ad fra hjulkapsel til dæk ( det hvide ) som metal hjulene gør. OG så er det forkert. Plastik hulene er tykkere i fælgen… Og på hjemme siderne Samba, og KDF Wagen er der også to.. De sidste to er med skrammede metal hjul og det er direkte umuligt for Tekno var gået over til plastik hjul, et år eller to inden Herbie modellen kom… Det er jo ikke vanskeligt at ombytte hjulene uden at åbne bilen. Når hjul og kapsler ser nye ud på en skrammet bil begynder jeg at tvivle.
    Lige netop Herbie og VW modellerne var starten på mit tekno nørderi. Og det er omkr. 8 år siden jeg talte med en der kun ville have en herbie med hjulkapsler, og Tekno navnet i bunden. Jeg har søgt højt og lavt, men har endnu ikke fået bevis for at modellen overhovedet er kommet på gaden. Filmen havde forpræmiere 24 dec 1968.. Skulle en Tekno herbie model findes med hjulkapsler, og Tekno navnet, så skal det være til denne dag, og i New York… Alle andre Tekno Herbie biler er fra efter jan. 1969 og dermed, med mustang hjul, og uden Tekno navnet. Hverken Tekno VW Herbie eller Herbie filmen havde andre præmiere før efter Marts 1969, og det gælder både for USA og for resten af verden. I DK var det først i oktober/november 1969 at bil og film blev lanceret. Jeg så filmen, men fik aldrig bilen, den var udsolgt. Jeg har imidlertid taget revance flere gange siden.
    Hilsen
    Hans Jørgen

    #19602

    Hej Hans Jørgen.
    Det har du ret i, jeg tængte også at der måtte være monteret andre hjul, da jeg så at det er de gamle metal-hjul. Personlig har jeg faktisk heller ikke set Tekno-Herbie med plastik-hjul og Tekno i bunden, men man ved jo aldrig. Man har vel også brugt hele lageret af de gamle hjul, før man begyndt at bruge den nye type.

    MVH Kim B S.

    #19605

    Hej Kim :
    Ja,- det med at bruge hele det gamle lager har jeg også tænkt. Man skulle fylde varelagerene op med blist pack biler i DK… Man forts. lidt med Politi biler mv.med Tekno i bunden … og så kommer Herbie i prod. men ingen Herbie skal være klar i nogen forretninger i hele verden før matrs måned 1969. Med det som udgangspunkt tror jeg ikke der er nogen “smuttere” med Tekno i bunden og de “gamle” hjul.
    Der kan være et antal til fremvisning for Disney i 1968 inden man har fået tilladelsen. Om der overhovedet var Tekno biler ved for præmieren 24 dec. 1968 ved jeg ikke, og vis der var, var de så med Tekno navnet og de gamle hjul. Umiddelbart ja, fordi modellen stadig var i officiel produktion. Men det har kun været den dag til den ene biograf, og til det publikun der kom der. Men jeg tror faktis ikke der var en Tekno i produktion til den ene juleaften. Jeg har heller ikke hørt om andet Herbie legetøj til denne ene aften.
    Foreløbigt har dette jule eventyr fulgt mig i 8 år, måske det er løst inden de næste 12 dage 😉 miraklernes tid er ikke forbi —–
    Hilsen
    Hans Jørgen

    #19612

    Hej Hans Jørgen.
    Det er jo egentlig også et spørgsmål om hvornår man bestemte, at man skulle bruge Mustang-hjul på VW og flere andre, da de jo havde været brugt i lang tid i forvejen på Mustang. Jeg tænker om det er sket på samme tid med alle bilerne som skulle have den ændring, eller om det kom trinvis en model af gangen. Jeg tænker at VW Herbie i teorien godt kunne have fået Mustang-hjul fra den aller første produserede, også selv om den måske blev lavet i slutningen af 1968. Det så lige det om bunden har været uden Tekno i bunden fra starten. Men de sidste bunde med Tekno i bunden kunne jo også være brugt på de andre modeller af VW 1200.

    MVH Kim B S.

    #19613

    Vi skal nok holde meget fast i datoer. Disney er ikke sån at bide skeer med. Filmen havde forpræmiere 24 dec. 1968. Har der været noget herbie relateret på gaden i USA, har det været DEN DAG I DEN BIOGRAF. Vi taler om EEN biograf. VW boblen udgik af officiel produktion fra Tekno pr. 1.1. 1969. Tekno navnet blev fjernet fra bunden, og modellen fik her efter mustang hjul, og blev samlet uden for huset, og blev herefter leveret som billig model i blistpack. Det er facts. Formene var alså ændret til IKKE at have navn i pr. 1.1.69. Har man opbrugt et evt. lager af bunde med navn i har det sikkert været til bla. politi biler olign. der måske kunne opbære en lidt højere pris end en alm. standard model.
    Herbie kom officielt på markedet fra Marts måned 1969. MÅSKE ? – For filmen fik først officiel præmiere i Marts måned, og her efter løbende over hele verden, og i Danmark omkr. Oktober/November 1969. Jeg tror man har passet på, at de fremtidige Herbie modeller skulle være ens, for ikke at man skulle diskutere med forhandlere og grosister, Disney mf.
    Jeg er overbevist om, at er der kommet Herbie biler på markedet med Tekno navn i bunden, og med kapsel hjul, har det været en 0-serie, leveret til forpræmieren i New York d. 24 December 1968. Man har sikkert fået direkte besked fra Disney om, hvor, og hvornår der måtte komme noget som helst Herbie relateret på gaden.
    Alle Tekno biler fik billigere hjul i denne periode, svarende til Mustang/Volvo/ferrari hjul. Billigere at fremstille, og sad bedre fast og var dermed mindre farlige for små børn.
    Hilsen Hans Jørgen

    #19692

    Hej alle.
    Jeg har faktisk bestemt at jeg vil prøve at have en VW i 1:1. Jeg skal derfor til Silkeborg på fredag, for at se på en efter sigende meget velholdt VW Golf 2 / 1,8 GT årg 1987, kørt 184000 km. Det er meningen at den skal være min daglig-bil, og så skal min Volvo 245 Turbo der efter kun køre i sommerhalvåret, når jeg skal til træf og lignende.

    MVH Kim B S.

    #19701

    Hej kim bs :
    Jammen dog — Hmmm en Golf ! er det ikke en moderne popbil med vand i motoren der ligger i den forkerte ende 😉 En GT er en karburator bil, ellers som den med (i) i navnet, så vit jeg husker. Der skulle da også gerne være nogle km. i den endnu. Kraftige motore og VW gearkasser kan vær uvenner, så tjek at den skifter ordentligt. Jeg var på fabriks tur med VW veteranklub DK i 88. Maskinerne satte motor/gear, fortøj og køler i sådan en Golf på 8 sek. Ganske morsomt at se. Jeg kan anbefale en fabriks tur, og Autostadt iøvrigt, og ikke mindst det lille lokale VW museum i wolfsburg.( men ikke i august md. for da er der ferie lukket på fabrikken )
    mvh Hans Jørgen

    #19702

    Hej Hans Jørgen.
    Jo, det har du har helt ret i. Men det er også en bil som er billig at holde kørende, da de som regel er rimelig driftsikre, billig i stumper og rimelig lette at reperere. Motoren er den kendte 1,8 karburator-motor med 90 HK, som passer fint til bilens størrelse, og da den nok også kommer til at trække en campingvogn, dog kun en gammel Sprite Musketeer, totalvægt knap 900 kg, må motoren helst ikke være mindre.

    PS. Fabrikstur og VW musæumstur kunne være rigtig sjovt. Jeg har været på Volvo-musæet, det var en rigtig sjov og god oplevelse.

    MVH Kim B S.

    #19704
    Flemming Rasch
    Participant

    Hej Kim B.S
    Det lyder fornuftig at du skal til at køre i en rigtig BIL 😉
    Jeg havde selv en Golf 2 1,8 8V 90HK Pasadena 1991 i 16 år kørte 365000 km uden problemer kun et nedbrud 1 måned før vi solgte den knækkede koblingskablet “billig skrammel” Den fik frisk olie for hver 5000 km og filter for hver 10000 km den brugte ikke en dråbe olie dejlig vogn
    Motor rum efter 365000 km 😉

    #19708
    Flemming Rasch
    Participant

    Ups glemte lige billed af motorrum 😉 og damen´s bag

    #19714

    Hej Flemming.
    Ellers en rigtig fed Golf du har harft. Med det antal kilometer din kørte, da du havde den, så burde der jo være rigtig mange kilometer tilbage, i den jeg skal ud og se på i morgen, hvis karossen er i rimelig stand, som jeg har fået afvide den skulle være.
    Der forlanges 9000 kr. for den, og den er synet for nylig i november 2013.

    MVH Kim B S.

    #19718
    Flemming Rasch
    Participant

    Hej Kim
    Kør en god tur i den så den bliver drift varm helst fra den er kold så du kan høre om den køre som den skal i maskinerriet 😉
    De kan godt tikke lidt i ventilløftere men det er ikke så farligt men det er der råd for hvis du køber kan du altid sms til mig så kan det jo være jeg har nogle tips om sådan en vogn 😉 22615140
    mange Golf hilsener
    Ms Super

    #19719
    Flemming Rasch
    Participant

    Hej er nogle billeder af mine VW biler 😉
    Vores autocamper LT 1977 (Tumling) har været i fam siden 1986-?
    Den gule Polo 1982 (Magnus) er jeg ved at gøre klar til syn
    Den Grå m. Golf 4 4motion 2,8 V6 sort tag (Molly)solgte vi for 1 år siden
    Den ny Grå Golf 6 1,4 122 hk higeline (Maja)
    Mange VW hilsener
    Ms Super

    #19724
    Flemming Rasch
    Participant

    Hov fik lige et forkert billed på her er det som manglede før 😉
    Magnus før under og efter en let restaurering 😉

    #19730

    Hej Flemming.
    Mange flotte køretøjer du har og har harft. Og mange tak for tilbud om hjælp med tips.

    Hej alle.
    Det blev ikke til noget bilkøb i dag. Den VW Golf jeg var ude for at se på i dag, havde desværre lidt for mange fejl. 🙄 Men måske skal jeg afsted for at se en mere allerede i morgen eller søndag. 😉 Der er nemlig også en i Aalborg. 😉

    MVH Kim.

Viser 25 indlæg - 26 til 50 (af 128 i alt)
  • Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.